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03.12.2006

CocoRosie Biography

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CocoRosie - Noah's Ark / TG281

carebear stare
third eye, crack eye
orphan sailor, tongue tie
jean genet
k-hole
mothers prayer
carebear stare

CocoRosie sind die Casady Schwestern, Bianca und Sierra. Geboren an verschiedenen Orten, wuchsen die Mädchen unabhängig von einander auf bis das Schicksal sie im Jahre 2003 wieder zusammenführte: einst getrennt, nun unzertrennlich.

Seit ihr mysteriöses und wunderschönes Debüt “La Maison de Mon Reve“ das Licht der Welt erblickte, (nebenbei gesagt Platte des Jahres 2004 beim Zündfunk) leben CocoRosie ein Nomadenleben. Sie verbringen Monate damit, die Welt zu bereisen und schließen sich dabei anderen Künstlern wie Bright Eyes, Tv On The Radio, Antony & The Johnsons, Devendra Banhart, Blonde Redhead und vielen weiteren mehr an.

Während dieser Zeit, begann Noah’s Ark zu atmen, sich zu entfalten und zwar überall, jederzeit, an jedem Ort: in einem staubigen Stall in der Camargue/Frankreich, in ihrem Zuhause in Brooklyn, in einem Pariser Studio, in einem versifften Hotel nach einer verschwitzten Show. Auf vielen Wegen entstanden die Songs für Noah’s Ark und sie benutzten dafür prähistorische Aufnahmemethoden, wie aber auch modernere Techniken.

Freunde, Familie, verloren geglaubte Menschen und jene, die ihnen noch am Herzen lagen bereicherten die narrative Reise auf Noah’s Ark, trugen Tiefe mit bei. Die Beschwörung einer Mutter, das Weinen des Neffen. Antony’s engelhafter Falsetto fließt durch “Beautiful Boys“, wie auch “K-Hole“ und “Bisounours“ mit dem Flow des französischen MCs Spleen durchtränkt werden.

Noah’s Ark ist das Ergebnis einer unverwurzelten Realität, einer wandernden Identität durch Staatsgrenzen, Datumslinien und Zeitzonen...aus dem Haus ihrer Träume, hinaus in die Welt.


CocoRosie is the Casady sisters, Bianca and Sierra. Born in different states, the girls grew up apart until fate brought them together again in 2003: once disconnected, now inseparable.

in a dusty barn in the Camargue, hand rolled ciggies, whisky, tea in the morning, tea in the afternoon, tea at night…

Since the mysterious and beautiful La Maison de Mon Reve surfaced in early 2004, CocoRosie has lived a nomadic existence, spending months traveling the world with myriad acts, including Bright Eyes, TV on the Radio, Antony and the Johnsons, Devendra Banhart, and Blonde Redhead.

pissing in a jar, crawling to bed in the wee hours of the morn, squealing kittens, chased by the cries of Ebu the friendless owl…

Along the way, Noah’s Ark began to breathe. It happened anytime, anywhere, everywhere: in a barn in France, at their home in Brooklyn, in a Parisian studio, in a grungy hotel room after a show. The songs were formed and fashioned in various ways, using anything from prehistoric recording methods to more modern techniques.

in echoless bedrooms on different continents, in janky studios littered with coffee cups and pubes, and in regular places with mundane objects and mundane machines.

Heart-offerings of friends, family, loved ones and lost ones surface gracefully throughout Noah’s Ark, contributing depth to the narrative journey. A mother's chant, a nephew's cry. Antony’s angelic falsetto floating across “Beautiful Boyz.” The texture and flow that French MC and beat boxer Spleen adds to "K-hole," "Bisounours" and more.

we've been chasing ghosts of sunken pianos in our sleep and the tea stained echo of our grandmothers’ native chant…

Noah’s Ark is the result of a rootless reality, a drifting consciousness across state lines, date lines, time lines...connected to the past, vague about the future. But the heart of these songs is always issued from a tender present.

imagine cartoons in black and white of female fish batting their eyelashes and belting out tiny love songs in bubbles, crickets and frogs and jets go by, fireworks erupt in a trailer park on the fourth of july…the apocalypse is near.

bio2005


CocoRosie - La Maison de Mon Rêve TG 253 CD

“Sierra und Bianca Casady trennten sich als Schwestern in Brooklyn, lebten komplett andere Leben und genossen jede fuer sich andere Einfluesse, die doch unbewusst der Geburt von CocoRosie zusteuerten.

Sierra hatte ihre ersten Erfahrungen im Gesang mit Gospel und Spirituals und obwohl sie dort viele Weisheiten, Techniken und “fette Divas“ kennen gelernt hatte, war da doch stets dieser Durst, den sie von alleine nicht stillen konnte...

Sierra Casady’s Hintergrund als Gospelsängerin äußert sich nicht nur stimmlich, sondern auch im Textwriting. Songs wie “Jesus Loves Me“ oder “Good Friday“ gehen unter die Haut wie kleine Holzsplitter. Nur möchte man diese nie wieder rausziehen.

Bianca begann ihre kuenstlerische Ader mit neun Jahren auszupressen; schlechte Liebeslieder (gibt es so was ueberhaupt?), Geschichten, Einkaufszettel...

bis sie sich schliesslich in Soziolinguistik und Politik wiederfand. Sie sang Acappella, aber meistens unter der Dusche, an der Ecke, auf schwach beleuchteten Hockern. Sie folgte einer ihrer Launen und floh nach Paris...

Voellig hoffnungslos und spontan rief Bianca ihre Schwester in Paris an: ’Kann ich fuer eine Weile bei dir wohnen?“. Sierra antwortet nur: ’ Warum?“

Dieses ungeplante Rendezvous in Paris war wie ein Blind Date von Engeln arrangiert.

Die naechsten acht Monate schlossen sie sich ein und brachten La Maison de Mon Rêve hervor. CocoRosie war geboren...

La Maison de Mon Rêve wurde in einem kleinen Appartement im 18. Bezirk von Paris im Fruehling des Jahres 2003 erschaffen.






ARTIST: COCOROSIE
TITLE: LA MAISON DE MON REVE
LABEL : TOUCH&GO RECORDS

…in a bathroom in Paris we found ourselves. Steamed up windows, infinite rainy days, the kettle’s constant hiss and the weary moan of a dying ambulance summoned songs from another time…

We had split apart as sisters, abandoned one another and led completely different lives, gathering contrasting influences and tools that were unknowingly building towards the birth of CocoRosie.

Sierra began her exploration of singing with gospel and spirituals, and continued her devotion studying as an opera singer starting in high school. She received severe beatings from fat divas in Rome, NY and Paris, and although she attained many accolades from the world of classical opera she felt something was missing, some thirst that opera alone could never quell…

Bianca started writing songs at nine; bad love songs, poems, stories, to do lists… kept writing…tattoos, got lost in sociolinguistics, politics, fetishes.. She began singing acapella; in the shower, on the corner, in dimly-lit squats and speakeasies. She fled to Paris on a whim.

Desperate, spontaneous, from the Paris airport, Bianca calls to say; “Can I come stay a while?” Sierra asks why…

We had spent our lives on separate planets, despite the fact that we shared the same child life, and this unplanned rendezvous was like a blind date arranged by angels.

So over the next eight months, tucked away in a Paris shoebox, listening to the rain, we made La Maison de Mon Rêve and CocoRosie was born.

La Maison de Mon Rêve is deceptively innocent: enchanting and sweet yet eerie and twisted. An acoustic guitar paints melody through a haze of cryptic sounds and perversely angelic voices. A broken radio transmits a music box orchestra. Tiny field mice sing gospel.

CocoRosie is Bianca and Sierra Casady. Sierra sings and plays guitar and flute. Bianca sings and does percussion (rattles things, makes things squeak, shakes a gold chain belt). They write all the music together.

La Maison de Mon Rêve was written and recorded in a tiny apartment in the 18th district of Paris during the spring of 2003.

dt.bio.pdf

engl.bio.pdf


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